niedziela, 12 lutego 2012

Walentynki

Walentynki!
Moje niecodzienne  ciasteczka  na pewno wywołają uśmiech u niejednego szczęśliwca któremu je przygotujecie.Ja osobiści zrobiłam je na walentynki dla mojego mężczyzny -oj spodobały mu się!
Postanowiłam podzielić się moim sekretem na wyjątkowy prezent dla drugiej połówki .
Mam nadzieję że spodoba wam się.Przepis prosty,jak zwykle,ale wykończenie ... ;)

Ciasteczka nie bez powodu nazywają się niezbyt wytwornie i elegancko "dupeczki"



Składniki :
200 g ( 1 1/4 szklanki) mąki
1/2 łyżeczki Proszku do pieczenia
100 g miękkiego masła
80 g ( 1/2 szklanki) cukru pudru
1 łyżeczka kopiata Cukru wanilinowego
2 żółtka
1 łyżka mleka

1.Wszystko zagnieść w misce  na gładką masę a następnie podsypać blat mąką i rozwałkować ciasto dość cienko (0,5 cm) 
2.Następnie wyciąć serduszka z ciasta za pomocą foremki.
3.Kolejnym krokiem jest odcięcie od każdego surowego jeszcze  serduszka trójkącika  -w ten sposób tworzy się nasza"krągła pupcia"
4.Pieczemy w miekarniku ok 10 minut w 190 stopniach-do momentu aż lekko się zrumienią.


Ozdabianie:
Do stworzenia tych wzorków używałam domowego lukru,pisaków Dr.Oetkera oraz kolorowej posypki.


Domowy lukier:


 15dkg cukru pudru
2-3 łyżki soku z cytryny
1-2 łyżki gorącej wody

1.wszystko wymieszać do momentu uzyskania jednolitej masy-na końcu dodać kropelkę  barwnika lub soku malinowego do uzyskania leciutko różowego koloru.

Ostatni punkt tego przepisu zależy już tylko od waszej inwencji twórczej-projektowanie bielizny ;)

Zapakowane w zgrabne pudełeczko i owinięte w czerwoną serwetkę będzie idealnym prezentem!
Powodzenia! M.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wydrukuj ten przepis