poniedziałek, 20 lutego 2012

Śniadanie Fit!

Dzisiejsze śniadanie również przybliżyło mnie odrobinkę do lata...
Wcale nie odbiegam od chińskiego tygodnia-ponieważ kiwi było nazywane kiedyś "chińskim agrestem "

A zatem Shake z banana i kiwi. (Nagłowiłam się jak odmienić shake bananowo-kiwi/kiwowy- brak logicznego pomysłu i wiedzy w sposobie odmiany słowa KIWI ;)

Rzecz jest prosta i zajmuje 5 minut ( 10 jeżeli nie macie blendera )

Potrzebujemy :
1 obranego banana-kroimy na mniejsze części
1/2 szklanki mleka
2 obrane owoce kiwi-kroimy na mniejsze  kawałki
otręby pszenne (opcjonalnie oczywiście-duże źródło zbawiennego błonnika!)


Wszystko miksujemy w blenderze przez 2 minuty
(Wersja ekstremalna :
jeżeli nie posiadacie blendera to owoce można ugnieść (np.ugniataczką do ziemniaków ) a nastepnie wrzucić wszystko do dużego słoika i shake shake shake -trzęsiemy aż się połączy )

Mam nadzieję jednak że macie blendery bo opcja słoikowa może brzmieć groźnie-a groźną nie jest ;)


Poniżej zdjęcie w blenderze oraz z gotowego shake'a .




 Właściwości kiwi:

Kiwi jest kopalnią witamin-tego ,czego potrzebujemy od rana!
1.  witamina C (1 owoc pokrywa dzienne zapotrzebowanie dorosłego człowieka  na tę witaminę) 
2.także E i witamin z grupy B oraz potasu, cynku, fosforu i magnezu.





Właściwości banana:

Jeden banan to  ok 100 kcal, jednak moc witamin w nim drzemiąca jest nieoceniona. Przede wszystkim dostarcza błonnika, czyli składnika, który w naszej diecie jest niezbędny do prawidłowej pracy przewodu pokarmowego. Poza tym posiada takie witaminy, jak A, E, C czy B, a także jest źródłem cynku, manganu, potasu i miedzi. Nie bez znaczenia jest także zawartość beta-karotenu.

3 komentarze:

  1. może jutro na śniadanko ;p.. nie chyba pojutrze, bo brak mi kiwi i banana xD jutro samo mleko xp

    OdpowiedzUsuń
  2. http://www.youtube.com/watch?v=LH5ay10RTGY odkad zobaczylam ten film kocham banany jeszcze bardziej! no i oczywiscie przepis prosty i pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  3. Słowo kiwi się nie odmienia :>

    OdpowiedzUsuń

Wydrukuj ten przepis