niedziela, 20 maja 2012

Kubańskie Mojito - Na 4 sposoby !

Witam Was!

Dzisiaj ciąg dalszy letnich drinków .
Wybitnie orzeźwiające słodko-kwaśne mojito z nutką mięty to jest to,  
czego nie może zabraknąć w upalne dni!
Mojito można przygotować na przeróżne sposoby.
Podzielę się z Wami czterema wersjami tego eliksiru!

1. PinUpMary Mojito 
2.Classic Mojito
3.Mojito Anielskie
4.Mojito KFC




1.   Pin Up Mary Mojito :

Moja ulubiona i autorska wersja Mojito :


Składniki : (na 1 szklankę )

6 listków mięty
2 łyżki brązowego cukru
3 plastry  limonki pokrojone w ćwiartki 
40 ml Wódki Wyborowej Lime & Mint Cool 
pokruszony lód
spite lub 7up









Przygotowanie :
Na dno szklanki sypiemy cukier
Następnie połowę limonek i połowę mięty wrzucamy do szklanki i lekko ugniatamy łyżką aby limonka i mięta puściła sok  wprost na cukier .
Dorzucamy resztę mięty i limonek .






Zasypujemy lodem.
Wlewamy wódkę .





Uzupełniamy Sprite-m  lub 7up-em













______________________________________________________________

2 .Classic Mojito :

Podobno prawdziwe mojito pochodzi z Kuby - a więc najoryginalniejszy przepis!

Składniki : (na 1 szklankę )

6 listków mięty
2 łyżki brązowego cukru
3 plastry  limonki pokrojone w ćwiartki 
40 ml Białego Rumu
pokruszony lód
gazowana woda mineralna -oryginalnie po kubańsku
(ale jeśli wolisz słodszą wersję - spite lub 7up )

Przygotowanie :
Na dno szklanki sypiemy cukier
Następnie połowę limonek i połowę mięty wrzucamy do szklanki i lekko ugniatamy łyżką aby limonka i mięta puściła sok  wprost na cukier .
Dorzucamy resztę mięty i limonek .
Zasypujemy lodem.
Wlewamy Biały Rum
 Uzupełniamy gazowanym napojem.


3.  Mojito Anielskie

Nazwałam tą wersję "Anielską" ponieważ nie zawiera alkoholu dlatego  nadaje się do zabrania ze sobą gdziekolwiek chcesz - ale powinno zostać chłodne bo wtedy smakuje najlepiej.

Składniki : (na 1 szklankę )

6 listków mięty
2 łyżki brązowego cukru
3 plastry  limonki pokrojone w ćwiartki 
sok z całej limonki
 spite lub 7up

Przygotowanie :
Na dno szklanki sypiemy cukier
Następnie połowę limonek i połowę mięty wrzucamy do szklanki i lekko ugniatamy łyżką aby limonka i mięta puściła sok  wprost na cukier .
Dorzucamy resztę mięty i limonek (aby świeżo wyglądało )
Zasypujemy lodem.
Wlewamy sok z limonki

 Uzupełniamy gazowanym napojem.

Wersja, którą przygotowuję sobie na co dzień-orzeźwienie w oka mgnieniu.

4. Mojito KFC

Bez trudu można zauważyć że KFC posiłkuje się syropami aby zrobić doskonałe bezalkoholowe mojito .
Odszukałam te syropy!

Składniki : (na 1 szklankę )

6 listków mięty
2 łyżki brązowego cukru
3 plastry  limonki pokrojone w ćwiartki 
pokruszony lód
spite lub 7up 
syrop Monin     "Mięta Mojito "    (link ze sklepu )

Przygotowanie :
Na dno szklanki sypiemy cukier
Dorzucamy miętę i limonki

Zasypujemy lodem.
Wlewamy Syropy -po 2 łyżki każdego

 Uzupełniamy gazowanym napojem.


Gotowe!
Na zdrowie ! M.


 



11 komentarzy:

  1. Witam,
    Jedna rada: cukier powinno się dosypać dopiero po ugniataniu limonki i mięty. Inaczej pochłonie nam aromat. Można również użyć syropu cukrowego.

    OdpowiedzUsuń
  2. super przepis!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dobrze i zrozumiale napisane. Świetnie smakuje ten napój, polecam więc go wszystkim. Inny sposób wideo http://www.open-youweb.com/jak-zrobic-mojito/ może się komuś przydać. Dzięki jeszcze raz za artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajnie, w końcu coś więceh niż tylko jeden przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja znałam tylko jeden przepis. Fajnie wiedzieć, że jest więcej. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Prawdziwe fakt Kubańskie! Dodają jeszcze syrop z Agawy.
    Wróciłem własnie z kuby i piłem , także - Biały cukier na dno ( nie brązowy ) , mięta cała gałązka , sok z limonki , woda gazowana i na końcu 5 kropel syropu z Agawy i Mojito!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja zamiast wódki dodaję żubrówkę - pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam ten drink, szczególnie w wersji klasycznej. Ma bardzo fajny smak. Przyrządzam go obowiązkowo z miętą, kostkami lodu i podaję w specjalnych szklankach do serwowania napojów https://duka.com/pl/jedzenie-i-serwowanie-potraw/naczynia-serwowania-napojow/szklanki. Mojito doskonale gasi pragnienie oraz orzeźwia. Piję ten drink zwłaszcza w gorące letnie wieczory. Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  10. A ja robię tak że mam Gąsior swojskiego rumu mało wonnego.sok z 20 limonek.skurka z 3 limonek macerowana przez dobę i 2 pęczki mięty także maceruje.potem wszystko mieszam i mam tzw. baze.jak najdzie mnie ochota to tylko Sprite wlewam i mam gotowca.w ten sposób nie jestem uzależniony w planowaniu kiedy najdzie mnie ochota na owego drina.bo przecież nie zawsze mamy pod ręką limonki.drink jest bardzo świeży w smaku powiem więcej że im starszy tym lepszy bo smaki się przegryzają.

    OdpowiedzUsuń

Wydrukuj ten przepis