wtorek, 22 maja 2012

Housekeeping - Przechowywanie





Witam Was!

Dzisiaj ciąg dalszy serii HouseKeeping ;)

Czyli drobne porady jak utrzymać kuchnię w porządku i jak zorganizować kuchnię .

Dziś pod lupę weźmiemy przechowywanie .

1. Zamrażalnik 

Nie pozwól aby cokolwiek leżało w zamrażalniku luzem.
Ważne jest aby opisywać pojemniki i woreczki w których zamrażasz produkty .
Zasady zamrażania :


* wołowina i cielęcina do 8 miesięcy
* wieprzowina do 6 miesięcy
* mięso mielone do 2 miesięcy
* schabowe, gulasz do 6 miesięcy
* mięso drobiowe- 9 miesiecy
* do 3-4 miesięcy ryby słodkowodne
* do 5-6 miesięcy -owoce
* do 3-6 miesięcy warzywa - twarde, korzeniowe
* do 12 miesięcy warzywa miękkie

Przy temperaturze :

* - temperatura chłodzenia co najmniej -6°C, okres przechowywania 3 dni.
** - temperatura co najmniej -12°C, okres przechowywania 2 tygodnie.
*** - temperatura co najmniej -18°C, okres przechowywania do 3 miesięcy.
**** - temperatura chłodzenia -18°C, okres przechowywania 3 miesiące i dłużej

 Mój sposób:

Kupuję opakowanie woreczków na zatrzask - nie dość że są ładne to dodatkowo nic się z nich nie wyleje .
Markerem opisuje woreczek < data,nazwa produktu >
Ja kupuję swoje woreczki w Ikei ( 50 szt-9,90 a w środku są dwie wielkości woreczków )


2. Przechowywanie produktów suchych :

Ja muszę mieć porządek w swoich szafkach - nie lubię niczego szukać i przekopywać całej kuchni w poszukiwaniu jednej rzeczy .
Tak samo do szału doprowadza mnie to jak biorę mąkę do ręki i nagle z całego woreczka wylatuje biały pył który osadził się na krawędziach .
Prosty Tani sposób na schludne uporządkowanie tego bałaganu:

Pojemniki,szklane słoje,pudełeczka.

Ja osobiście lubię jednorodność -więc kupiłam  dwa zastawy pojemników w Ikei (jeden zestaw to 3 pojemniki w różnej wielkości za 12,90zł )

  1. Pochowałam w nich Kawę(oczywiście w oryginalnym opakowaniu żeby nie wietrzała )
  2. Sól morską
  3. Sezam 
  4. Cukier
  5. Cukier brązowy
  6.  Herbatę
Doskonale nadawać się będą na mąkę ,bułkę tartą itd.
Kupiłam również opakowanie plastikowych łyżeczek i do każdego pojemnika włożyłam po jednej (koszt 2,50 zł)


Na zdjęciu poniżej zrobiłam dla Was zbliżenie woreczków.
Ja używam ich do marynowania mięsa- wrzucam przyprawy,oliwę i np.pierś z kurczaka ponacinaną i zamykam worek.Następnie masuję go w dłoniach aby marynata równomiernie się rozprowadziła i zostawiam w lodówce na parę godzin (od 1h wzwyż ). Nic tak dokładnie nie rozprowadzi marynaty!

Jeśli zostaną mi jakieś świeże zioła ( a i tak wiem że w kuchni mi zwiędną ) siekam je i wrzucam do woreczka-będą na czarną godzinę ;)

Możesz w nie zapakować kanapki ,owoce na drogę.

Ilość możliwości jakie dają te woreczki jest nieskończona!










P.S -od razu muszę się Wam przyznać , że chwilowo prowadzę tryb życia studencki -więc żyję na dwa domy;) Tak więc Tu i tu mam swoje metody utrzymania ładu - mam nadzieję , że niedługo będę mogła zaprezentować Wam cuda z mojej własnej kuchni ;)


Pozdrawiam!M.

Stopniowo będę Wam zdradzać kuchenne sztuczki.
Zapraszam ponownie na mojego bloga;)




4 komentarze:

  1. podobają mi się Twoje sposoby! :)), wydają się być skutecznymi. Ja osobiście wolę mieć inspirujący bałagan, chociaż wierzę, że jeśli dzielisz kuchnie z rodziną albo przyjaciółmi, różne przedmioty znajdujesz w różnych... czasem dziwnych miejscach ;),( znam to uczucie doskonale), wtedy faktycznie warto żeby wszystko miało swoje ustalone miejsce! :)) świetny post!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo przydatne porady!
    Ze mnie też taki kuchenny pedant... nie! Inaczej - ja też lubię, gdy w kuchni panuje porządek i wiadomo co gdzie 'zalega' ;]

    To woreczki proponujesz, hm? ...też myślałam o nich z początku - ale potem wybrałam jednak bardziej naturalne opakowania... ot, jakoś do tych wszystkich plastików nie mam zaufania ;P

    Takie pytanko - jaki jest czas przechowywania mięcha drobiowego? Bo zapomniałaś podać...
    A i - co się stanie, jak będę, np. takie warzywa, mroziła dłużej? Ubędzie im coś? ... Zawsze myślałam, że jak zamrożone, to... no wiesz - jest właśnie zamrożone! Haha xDD

    Pozdrawiam!
    N.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie! Bardzo dziękuję za zwrócenie mi uwagi na drób!Jak mogłam zapomnieć- mięso drobiowe możemy przechowywać w zamrażalniku nawet do 9 miesięcy .
      Warzywa i owoce na szczęście nie tracą zbyt wiele podczas mrożenia ale samo mrożenie opóźnia tyko wytwarzanie drożdży i enzymów rozkładających je.Dlatego nie powinno się przekraczać tego mniej wiecej oszacowanego czasu spożycia po mrożeniu bo można się najzwyczajniej w świecie przytruć .Enzymy rozkładające owoce i warzywa zaczynają sie stopniowo uaktywniać po tym czasie- ja jeszcze np. nieodpowiednio rozmrożone mogą dosłownie zatruć Ci życie ;)

      Już uzupełniam braki na blogu dot. drobiu.
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
    2. Dzięki za odpowiedź :]

      Jej... czyli, że nie tak jest, by żarełko mogło sobie wieczność leżakować w zamrażalniku - dobrze wiedzieć! Muszę się jeszcze dużo nauczyć, haha xD
      Idę poszukać więcej informacji ;P

      Pozdrawiam!
      N.

      Usuń

Wydrukuj ten przepis