poniedziałek, 2 kwietnia 2012

Prowansalskie śniadanie

Witajcie!
Ten pomysł-bo przepisem ciężko to nazwać - zakiełkował w  mojej głowie w momencie sadzenia rzeżuchy.

Zdjęcia nie są dobrej jakości ponieważ zdjęcia wyjątkowo robiłam  telefonem . Jest to pomysł prosty i smakowity ;)

Potrzebujemy :

2 plasterki szynki szwardzwaldzkiej ( można ją dostać pakowaną w próżniowe opakowania w plasterkach)
rzeżuchę
 2 kromki ciemnego chleba- ja użyłam ciemnego chleba tyrolskiego z kminkiem i słonecznikiem
oliwę z oliwek
2 jajka
1/2 łyżeczki majonezu
1/2 łyżeczki masła
sól ,pieprz

Przygotowanie:
1.Na maśle robimy jajecznicę z  2 jajek-wlewając jaja na patelnię dodajemy majonez,sól,pieprz.
2.Chleb podpiekamy w tosterze lub na suchej patelni,polewamy oliwą z oliwek,kładziemy szynkę i rzeżuchę.
3.Smacznego!

Do jajecznicy dodaję majonez ponieważ jest wtedy niesamowicie kremowa -spróbujcie!

Wersja 2

Potrzebujemy :

 2 plasterki sera białego typu włoskiego lub zwyczajnego białego sera
 2 kromki ciemnego chleba- ja użyłam ciemnego chleba tyrolskiego z kminkiem i słonecznikiem

oliwę z oliwek
rzeżucha
suszone pomidory
sól ,pieprz


Przygotowanie:
1.Chleb polewamy oliwą z oliwek,kładziemy plasterki sera ,rzeżuchę,pokrojone suszone pomidory i doprawiamy solą i pieprzem .Smacznego!

Przepis na suszone domowe pomidorki znajdziecie klikając na to zdanie.
Niesamowicie wiosennie;)
Rzeżucha:
Moczymy dużą ilość waty i wkładamy ją do miski, następnie ziarenka wysypujemy na mokrą watę i codziennie lekko podlewamy żeby wata byłą ciągle mokra-po 7 dniach rzeżucha jest gotowa do jedzenia!;)


1 komentarz:

  1. fajny pomysł!, w stanach zamiast majonezu, do jajecznicy dodaje się mleka, to taka wersja light :P, o ile w Ameryce takie słowo w ogóle istnieje! :P

    OdpowiedzUsuń

Wydrukuj ten przepis