wtorek, 6 marca 2012

Soczysty kurczak w Harissie!

Witam,

Dziś moja propozycja na niecodzienny ,uzależniający obiad.
Kombinacja , którą wam podam może wydawać się nieco dziwna ale uwierzcie mi jest fantastyczna!

Gdy przyrządzałam marynatę po raz pierwszy, do ostatniej sekundy miałam wątpliwości czy to aby na pewno zagra -ale uwierzcie mi to był strzał w dziesiątkę! Zapraszam na zaskakująca podróż .

Do tego przepisu znów używam pasty Harissa ( koszt to ok 5 zł a wystarczy na wieki! ) o której więcej czytajcie "tu"
Ten produkt po prostu jest stałym gościem mojej lodówki.


Zakupy:

2 piersi z kurczaka
1 łyżka miodu
1 łyżka pasty harissa( dodaj mniej jeśli chcesz aby było mniej pikantne)
sok z 1/2 cytryny
1/2 łyżeczki mielonego kimnku
1/2 łyżeczki cynamonu
1/2 łyżeczki mielonej kolendry(opcjonalnie)
1 łyżka oliwy z oliwek

 Przygotowanie: 

4
1. Piersi z kurczaka pokrój w grube paski i natnij je w 2 miejscach na głębokość 1 cm -żeby marynata dobrze się rozprowadziła(Zdjęcie poniżej ilustruje cały proces)

2.W osobnej miseczce zmieszaj miód,cynamon,kminek,harissę,oliwę,sok z cytryny i dokładnie wymieszaj az się połączy.

3.Wymieszaj mięso z marynatą i odstaw na minimum 30 minut do lodówki (najlepiej jak najdłużej możesz,najlepiej na noc )


Według mnie to połączenie jest idealne-mięso jest niewyobrażalnie soczyste , idealnie doprawione, trochę pikantne -ale spokojnie-miód i cytrynka sprawiają że ta kombinacja jest idealnie zrównoważona.


4. rozgrzejcie patelnie jeszcze z łyżką oliwy i smażcie kawałeczki do momentu aż będą złocisto brązowe.Nie obawiajcie się jeśli będą się mocno brązowić -to miód się  karmelizuje.Gotowe

5.Idealnie do tego pasują pieczone ziemniaki z piekarnika w mundurkach ze świeżą sałatką z pomidora ,fety o ogórka choc ja minimalistycznie podałam z pieczonymi grzybkami.



Smacznego!M



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wydrukuj ten przepis