wtorek, 8 stycznia 2013

Cranberry - domowa Żurawina !


Witajcie !

Po niesamowicie długiej przerwie znowu wracam!
Dziękuję Wam  za cierpliwość - trochę mi zajęło uporządkowanie wszystkich spraw przez co PinUpMary przegapiła święta a miałam tyle pomysłów ! Nadrobimy spokojnie ;)
Dziś proponuję Wam ... domowy sos żurawinowy!
Idealny do mięsa , wędlin, serów, zapiekania, nadziewania i ozdabiana potraw.
Pyszny,szybki przepis!
Świetnie nadaję się na prezent dla gości po wspaniałej kolacji .





Składniki :

400g świeżej żurawiny 
1 duże jabłko 
1/2 szklanki cukru brązowego
1/2 szklanki wody
1 i 1/2 łyżki miodu 
1/4 łyżeczki soli
świeży sok z 2 małych pomarańczy - ok 1/2 szklanki 
1 laska cynamonu 
1/8 łyżeczki pieprzu kajeńskiego 
 


Przygotowanie :

Do garnka dodaj wszystkie składniki oprócz jabłka i gotuj przez około 10-15 minut max aż wszystkie kuleczki żurawiny pękną lekko .
Następnie dodaj obrane i pokrojone w kostkę jabłko i gotuj przez kolejne 5-7 minut max .
Możesz zmieniać czas gotowania wg własnych upodobań- im krócej gotujesz tym więcej pełnych kawałeczków żurawiny będziesz mieć w swoim sosie.
Gotowe!









                                                 Domowy, pyszny i świeży sos żurawinowy !

Chcesz zapełnić nim spiżarnię i nie wiesz jak szczelnie zawekować słoik ? W następnym poście opiszę jak ja wekuję słoiki -zapraszam już niedługo !

Pozdrawiam Was serdecznie kochani! Maria





1 komentarz:

  1. Zakochałam się w świeżej żurawinie, jak tylko jej spróbowałam. Do tej pory używałam tylko do ciast - muszę zrobić taką do mięsa :)

    OdpowiedzUsuń

Wydrukuj ten przepis