sobota, 28 kwietnia 2012

Grillowany Łosoś

Witam!

Łosoś - ryba , która jest źródłem selenu,wapnia,witamin D oraz E . Jest bogata w kwasy tłuszczowe
 omega-3.Poprawia pracę mózgu i funkcjonowanie serca.Pisać dalej?Czy może zdążyłam przekonać Was ,jak wartościowe jest to rozkosznie różowe mięso łososia? Dzisiejsze danie jest pomysłem na lekki ,niesamowicie zdrowy obiad .Zapraszam!


Składniki : 

ok 350 g surowego łososia ( za około 10 zł można dostać ładne kawałki w Biedronce )

 1 woreczek ryżu długoziarnistego

2 pomidory

1 łyżka oliwy z oliwek

przyprawy: świeżo mielony pieprz,odrobina soli, odrobina suszonego czosnku,tymianku,majeranku (lub   przyprawa do Ryb Knorr )

1 kostka rosołowa

Przygotowanie:

1. Ryż ugotować  razem z kostka rosołową .
2.Pomidory pokroić w plastry i posypać sola i pieprzem
3.Patelnię (najlepiej z grillem) lekko posmarować oliwą
4.Łososia pokryć przyprawami z dwóch stron .
5.Rozgrzać patelnię i smażyć łososia po 5 minut z każdej strony dociskając go lekko do patelni  6.Opcjonalnie można skropić go cytryną.




Przepis bardzo prosty ,szybki a co najważniejsze zdrowy .Łososia nie trzeba mocno przyprawiać,czasem sama sól i pieprz będzie wystarczająca .
Mam nadzieję, że przypadnie Wam do gustu.Smacznego !


1 komentarz:

  1. Ostatnio jadłam łososia z biedronki właśnie, tyle, że na parze, przyprawionego wyłącznie solą, pieprzem i przed podaniem - skropionego cytryną. Mniaaam! Kocham łosia!*_* I na prawdę ładne kawałki mają w biedronce!

    OdpowiedzUsuń

Wydrukuj ten przepis