niedziela, 28 października 2012

Lasagne PinUpMary

Witam!
W dzisiejszym Menu Lasagna.




Zabierałam się już kilkakrotnie za to danie,przewertowałam mnóstwo
 książek i żaden przepis nie spodobał mi się w stu procentach.
Dlatego moją starą metodą, zrobiłam wszystko po swojemu tak jak np. z Beef Wellington .
Wkradło się troszkę chemii,tzn . kombinatorstwa ale efekt był znakomity. Wszystko wyszło tak jak chciałam i jak sobie to wyobrażałam.
Danie proste i szybkie i można modyfikować je z łatwością i dodawać swoje ulubione składniki .
Przepis na moją podstawową Lasagne .
Niedługo wegetariańska ;)


Moja brytfanna ma rozmiar 25x30x5 cm

Składniki na mięsny sos :
700-800 g mięsa mielonego wołowego
2 średnie cebule
oliwa z oliwek
sól
pieprz
1 łyżka przecieru pomidorowego
2 puszki pomidorów ( należy je zmiksować na gładka masę)
2 ząbki czosnku
 1 łyżeczka oregano
1 łyżeczka bazylii

opcjonalnie : papryka/pieczarki lub inne grzyby/kukurydza lub inne ulubione dodatki 

Składniki na serowy sos :

opakowanie sera Ricotta (ok 200g )
ok.1/2 szklanki startego świeżo parmezanu
1 całe jajko
sól
pieprz
 1 łyżka serka homogenizowanego naturalnego 

Reszta składników :

opakowanie makaronu na Lasagne
2 opakowania sera mozzarelli
pęczek cebulki dymki
parmezan


Przygotowanie sosu :

Na ok.5 łyżkach oliwy z oliwek podsmażyć drobno posiekaną cebulkę.
Gdy cebula zmięknie i uzyska złoty kolor dodać mięso i starty czosnek .

Podsmażać,aż mięso będzie gotowe.Jeśli mieszanina będzie zbyt sucha można dodać trochę oliwy z oliwek.

Dodać przecier pomidorowy i pomidory z puszki(wcześniej zmiksowane) oraz bazylię,oregano,sól i pieprz.Podsmażać,aż sos zgęstnieje (ok 15 minut na średnim/dużym ogniu ).

Przygotowanie makaronu :

Żeby nie mieć niespodzianki z makaronem, wolę go lekko podgotować, ponieważ to nie jest przepis, który ma odpowiednia ilość płynów,które mogły by zostać zaabsorbowane przez makaron i piecze się szybciej przez to .

Makaron ugotuj i zaraz po wyciągnięciu każdy płatek rozdziel i ułóż na płaskiej powierzchni każdy osobno.

Przygotowanie sosu serowego :

Serek Ricotta zmieszać z jajkiem,parmezanem, solą i pieprzem.

Łączenie całości :

Dno  natłuszczamy oliwą z oliwek.
Kładziemy kilka łyżek sosu mięsnego.

 A od tej pory warstwami :

Makaron
Sos serowy
Sos mięsny
Kilka plasterków mozzarelli i lekko oprószyć parmezanem
#

Makaron
Sos serowy
Sos mięsny
Kilka plasterków mozzarelli i lekko oprószyć parmezanem
 #
Ostatnia warstwa to makaron lekko posmarowany sosem serowym, z kilkoma plasterkami mozarelli i oprószony mocno parmezanem.
 #
Pieczemy w 220 stopniach przykryte folia aluminiową przez 40 minut a następnie zdejmujemy folię i pieczemy jeszcze 15-20 minut,aż się zrumieni .
Po wyjęciu z pieca czekamy 15 minut, aż lekko ostygnie i możemy kroić.

Smacznego !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wydrukuj ten przepis